Сани улітку, або автономні та передпускові опалювачі

Технічні питання, ремонт, переробки, сервіс, тощо
Правила форуму
Будь-яка комерційна діяльність тільки в Куплю-продам
Відповісти
Аватар користувача
Alex67
Повідомлень: 466
З нами з: 05 квітня 2011, 20:23
Ім'я: Олексій
Авто: LR Defender 110
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Сани улітку, або автономні та передпускові опалювачі

Повідомлення Alex67 »

Я активно експлуатую машину у горах також узимку. Тому після кількох приємних годин із будівельним феном (уночі на Драгобраті -35 і стартер просто не міг провернути мотор) я вирішив що передпусковий автономний опалювач треба перевести із розряду панських забаганок у категорично необхідне для дизельного авто. Зараз вже можу поділитися набутими знаннями та досвідом.

Автомобільні опалювачі поділяються на два типи. Повітряні (салонні) доповнюють або замінюють у роботі пічку, забезпечуючи непоганий комфорт при незначному споживанні струму із акумулятора та пального. У нас переважно зустрічаються опалювачі фірм Webasto, Eberspacher та російський Планар. Хоч по суті пристрої однакові є певні особливості реалізації, від яких залежить вибір. Webasto має найменші габарити і електроспоживання (менше 2А). У моєму випадку це стало вирішальним бо інші просто не влазили туди де у Дефендері можна зручно розмістити опалювач, а саме у ящик під передньою правою сідушкою. До того ж я переконався що повітряне Webasto достатньо витривале - після заповнення болотом його просто промили і воно знову стало працювати (трохи неправильно оцінив глибину болота і загруз десь на метровій глибині, у салоні набралося 15-20 см глибини болота поки вінчувалися). Планар та Eberspacher помітно більші, у Планара також більше (приблизно удвічі) електроспоживання. Незважаючи на те що гарантія для опалювачів зовсім не пустий звук новим купувати є зміст хіба що Планар, ціна нового співмірна із ціною вживаних Webasto та Ebarspacher. Думаю що купання у болоті однозначно буде визнано негарантійним випадком будь-яким виробником :-) Орієнтовний кошторис 300-600$ вживаного або 2000$ нового німецького опалювача та встановлення. Купуючи вживаного опалювача переконайтеся що він у працездатній комплектності, наприклад не завжди на шроті хочуть лізти під машину по паливний насос, а блок керування опалювача може не зрозуміти паливного насоса іншої потужності.

Другий тип опалювача - передпусковий обігрівач. Встановлюється у розрив системи охолодження двигуна, дає можливість уникати "холодного" запуску двигуна і взагалі запуститися у сильний мороз. Основні гравці ті самі, але тонкощі інші. Eberspacher найменший, але бере до 4А струму і має дуже розумний блок керування. Однозначно занадто розумний, бо щоб скинути помилку необхідно спеціальний сервісний блок, і виходить із ладу так що діагностувати що ж сталося буває зовсім непросто. Планар більший, теж споживає понад 4А і головний недолік - водяна помпа від Газелі, яка нерідко починає текти. Таких проблем навіть за 10-літніми німцями не помічалося. На даний момент вважаю оптимальним вибором уживане Webasto, достатньо компактне, з малим споживанням (2А) та без можливого аварійного впливу на інші системи (витікання тосолу). Для дизельних двигунів усі опалювачі забезпечують автоматичний догрів двигуна на ходу під час сильних морозів. Так само кошторис німецького вживаного опалювача співмірний із російським новим, 200-600$ Купуючи вживаний опалювач треба звернути увагу на комплектність, часто на дизельних бусах Мерседес ставлять не передпусковий опалювач а догрівач (який не має водяної помпи і тому не може прогріти двигун до заведення). Практично це частина комплекту автономного передпускового обігрівача, доведеться докупити необхідні деталі - відповідно за такий пристрій треба платити дешевше

Усі опалювачі це кілька основних блоків, частина із яких регулярно зношуються і вимагають ремонту або заміни - свічка накалу, електромотор приводу турбіни нагнітача повітря, паливна помпа, водяна помпа. Для того щоб опалювач порадував у негоду його треба бавити увесь інший час :-), прямо як Тамагочі - бажано вмикати не рідше одного разу на тиждень не тільки узимку, а й улітку щоб нічого не закисло і не підклинило у самий непідходящий момент.

Звичайно передпусковий обігрівач найбільш актуальний для дизельної машини. Але випускаються вони також для використання із бензином та авіаційним гасом. Є думка про доцільність використання бензинових опалювачів на дизельних авто з окремим паливним баком, але особисто я її поки не поділяю.

Для більшості позадоріжників в інтернеті є по кілька широковживаних варіантів встановлення, на основі яких можна обрати найбільш зручний варіант для себе. Наприклад виробник не може із протипожежних міркувань радити виводити вихлоп у район бензобаку, але це може застосовуватися для підігріву дизпалива у бензобаку на свій страх і ризик. Тільки треба пам'ятати що час від часу опалювач все-таки чмихає полум'ям, навіть якщо встановлено іскрогасник (щось подібне до маленького глушника на вихлопній трубі опалювача). І не запускати опалювач стоячи у високій сухій траві...

Буду радий якщо мій досвід стане у нагоді, так само буду вдячний за критику та доповнення.
Олексій
Відповісти