Вчора 15:38 з номера +380 95 606 4021 подзвонило щось невнятне і пробулькотіло що воно помилилось, перед тим пробувало з'ясувати "а куди ж я попав" (звісно що не отримало відповіді).
О 15:40 був дзвінок і відбій з номера +444356458468
В 15:41 прийшла смс з номеру +380 95 870 19 62 з текстом: "Your code (6 цифр)".
І почалось
Банальна, примітивна риторика з емоціями і тиском на жалість. Досить дієвий і простий трюк в психології. АЄОЛ - RTFM!
0 16:38 подзвонив банк з київського номеру закріпленого за гарячою лінією банку на мобільний (який вказаний в договорах) і розповіли що дзвонила третя особа в банк і намагалась уточнити змінити певну інформацію, звісно що не пройшла аутентифікацію, також були зафіксовані якісь дії з карткою по яким не було підтвердження (очевидно бракувало коду). Після з'ясування обставин з банком картку було тут заблоковано і закрити взагалі (тобто вона більше не дійсна).
Під час розмови о 16:41 дзвонило то саме писало смс з номеру +380 95 606 4021
О 20:11 подзвонило інше тіло з номеру +380 99 777 3672 і представилось працівником служби безпеки цього ж банку, назвало якесь фанерне ім'я і навіть чотирьох значний персональний номер (оце реально єрунда повна, призначення нагнати якомога більше понту), прочитало моє П.І,П. правда прізвище лише з 4-го разу правильно прочитало, сказало що з карткою проблеми, спиталось чи користуюсь послугами інших банків (цікаве питання чи не правда?). Я сказав що картка заблокована і не треба мені морочити голову. На тому і розійшлись. О 20:13 знову це тело подзвонило і сказало що треба перевірити чи дійсно моя картка при мені, а раптом, то ж давайте звіряти цифри і називає мені перші 4 цифри (теж мені фокус, вони до банку прив'язані), а от далі називати наступні дві і знову "вгадує", а от далі щось не заладилось в нього і цифри пішли не ті, на що він парірува "Ну вы мне дальше поскажите", переборовши бажання послати і граючи вже сміхотворну роль віри що це сісюсіті бану "видштампував" по інструкції що ніяки цифри я його називати не повинен, раз він сісюріті банку то номер картки і так має бачити. На що воно "плюнуло" на прощання фразою "тогда ми нэ сможем востонавіть вашу карту" і повісило трубку. Ту певне був осатаній розрахунок на те що картка мені потрібна і захочу розблокувати чи щось таке. До того тіло було вельми ввічливе, перепрошувалось за пізні дзвінки в дуже величні формі (працівники таким не страждають, якщо є проблема то вони її вирішують, намагаючись врятувати гроші клієнта, а не розпинаються про в побажаннях гарного вечора, приємних вихідних і т.п., так вони ввічливі, в міру 1-2 слів, але не 2-3 речень з дефелядами).
Всі номера звісно злиті в банк. Пару прости рекомендацій від банків Не повідомляти третім особам жодних даних під жодним приводом, а "працівникам і працівникам банку жодних технічних даних карток номер і т.п.), адже все це і так в них є. І все що вони можу перевіряти це ваші паспортні дані з метою встановити ви це чи не ви. Але тоді треба бути переконаним що говорити саме з працівником банку (номер телефону з якого телефонують і т.п.), можете перервати розмову і сказати що самі зателефонуєте на гарячу лінію банку. В моєму випадку номер з якого телефонували це номер банку + працівник назвав частину закритих даних.
Чогось надзвичайного чи специфічного в цій історії не бачу, хіба окрім того як пробували щось зробити з карткою не знаючи номер (остатній дзвінок з вгадуванням цифр) і головне - звідки витік інформації відбувся (джерел доста, але є над чим подумати).
Дотримуйтесь простих правил безпеки, побільше скептицизму і недовіри в таких речах і трохи цинізму